Изучение английского языка детьми в игре
Для учащихся 4 – 6 - х классов
Цели: закрепление лексических единиц по темам: «Счет», «Цветовая гамма», «Школа», «Фрукты»; развитие памяти, мышления, творческих способностей учащихся; привитие интереса к изучению английского языка.
ХОД ПРОВЕДЕНИЯ
Teacher: Children, now, we shall visit a school, but all lessons will be in English. At first we must gather a bag. Tell me, please, what must every pupil have at school?
Дети называют школьные принадлежности.
Т е а с h е г: The bag is ready. Our first lesson is Mathematics. Be attentive. Your task is giving the answers.
• There were ten candies in the box. Bill took six candies. How many candies are in the box now?
• There were twelve leaves in the tree. Six leaves fell. How many leaves are in the tree now?
• There are 3 rulers, 5 pens, 2 pencils on the desk. How many school things are on the desk?
Teacher: The next task: we must do the sums.
Учитель поднимает таблички с примерами; дети озвучивают их на английском.
For example: nine minus three is six
Звенит звонок.
Teacher: It is a break. Let us go to the canteen.
Условия игры: учитель называет ряд слов, дети хлопают в ладоши, когда слышат названия фруктов.
Звенит звонок.
Teacher: The second lesson is drawing. You must guess the colours from the crossword.
Вопросы
1. What color is the night?
2. What color is the bear?
3. What color is the sand?
4. What color is the juice?
5. What color is the sky?
6. What color is the fox?
The next task is "Multicolored poems".
Учитель читает стихотворение на русском языке, дети дополняют словом цветовой гаммы.
1. Цвет похож на апельсин. Ну, конечно, orange, please.
2. Этот цвет на щечках, а может, на цветочках. Ну, конечно, pink,
давай будет розовый трамвай.
3. Этот цвет всем шлет привет. Угадали? — Violet.
4. Чтобы ярче стал наш свет, вставим purple в наш букет.
5. Сильно этот цвет люблю, называется он blue.
6. Цвет волков и цвет мышей, называется он grey.
7. Самый темный он из всех, называется он black.
8. Ay елки цвет один, называется он green.
9. Цвет блистательных побед, называется он red.
10. Цвет полей пшеницы спелой, называется он yellow.
11. Этот цвет зимой бывает, называется он white.
12. А медведь по кличке Бравый, цвет избрал, какой он? — Brown.
Звенит звонок.
Teacher: The third lesson is Physical Training lesson. Let's do the morning exercises.
Stand up! Stand straight! Hands up! Hands down! Hands on hips!
Turn left!
Turn right!
Turn back!
Hands on shoulders!
Hands on elbows!
Hands in side!
Hands in front!
Hands behind!
Hands on knees!
Jump and count!
Clap! Clap! Clap! Tap! Tap! Tap!
Звенит звонок.
Teacher: The fourth lesson is Music. Look al the picture and sing songs about Music.
(На доске нотный стан и цветные нотки.)
Песня
I. Brown and green and blue and white Brown and green and blue and white Red and black and yellow.
II. Orange and pink and grey and white Dark and light and violet
Звенит звонок.
Teacher: Our lessons are over. You are good pupils. Let's sing song about the friendship
Песня — танец по кругу
I. Take my hand and walk with me Be my friend and talk to me.
Припев
Together (3 p.) Every day Together (3 p.) Wife learns and play.
II. Friendship is a thing for two, Three and four and ever more let's play game and draw a ring, Friendship is a doing thing.